Alla inlägg den 5 augusti 2011

fem

Av Mikaela - 5 augusti 2011 19:07

yeah yeah, jag är i ketosen nu jag.. det känner jag..
"Ketoner bildas när kroppen förbränner fett. Studier har visat att tar hjälp av dessa ketoneri förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktreducering. 

Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och hungerkänslorna minskar."


Nu är det extra viktigt att jag inte får i mig något annat än måltidspåsarna, för minsta lilla grej skulle göra att jag går ut ketosen och förbränningen minskar och kroppen missar den positiva efekten av ketonerna.


Dock, den pigghet som ketonerna ska ge mig har stulits brutalt av farbror förkylning som kom och hälsade på i morse.. han lämnade mig med en ond hals, snorig näsa, en orklös kropp och ett deppigt humör.. på min lediga dag och allt..

åh, jag har inte tagit min promenad idag heller.. orkar inte, och jag vill nog inte ta den idag heller.. tror jag tar en ipren och sen lägger jag mig i sängen..

Måste vila upp mig för det blir jobb imorn, och på söndag, och på måndag, och på tisdag osv.. åh, jag har inte tid att vara sjuk eller ork till det heller! jag vägrar låta bli att jobba för en liten förkylning. usch.

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards