Alla inlägg under juli 2010

Av Mikaela - 31 juli 2010 13:20

Oj oj oj.. i natt drömde jag att jag sa till jennifer, " hörrö, du vill inte ta en sväng till kroatien?" och hon "Ja visst, varför inte"

Sen drog vi iväg, tydligen så gick vi först till stockholm på typ 5 min.. från sundsvall alltså.. sen så åkte vi i en motorbåt till kroatien på ungefär 5min det också..

Sen när vi var där så pratade exakt alla svenska och alla var super förvirrade..

Vi letade nån pool för vi ville bada men vägrade bada ute av någon anledning, vi hamnade i nån rostig pool med gulaktigt vatten.. Och POFF

Så var jag ute på landet med natta och badade i någon äcklig vik..

Vi köpte torkat kött av nån kille som gick förbi på motorvägen och vi fick något som såg ut som en jätte liten rens delar.. Jag fick några ben och natta fick kroppen och en svans..

Sen av någon anledning så tog vi med oss packning och tog på oss skorna och började gå ut i vattnet.. vet inte riktigt vart vi skulle..

sen vaknade jag..


vanligtvis när jag drömmer så vill jag inte vakna för jag vill fortsätta drömma.. men nu tänkte jag , ne förfan nu kliver jag upp.. :P

Helt meningslös dröm..

...

Av Mikaela - 28 juli 2010 13:52

tradera tradera och återigen tradera..

Det händer inte så mycket i mitt arbetslösa liv nu så ja skriver om tradera :P..

Ja jag kanske ska börja med att jag ÄLSKAR tradera!, min lilla tabbe som jag skrev om i förra inlägget löste sig iallafall! :)

"Hej Mikaela!
I regel så är det ditt ansvar att sköta detta, men jag har nu gjort ett stort engångs-undantag och hjälpt dig med detta och tagit bort dessa avgifter."

Underbar underbar underbar!

När jag läste det så kändes det som en traktor lyftes bort ifrån min axlar, Så jävulst skönt!


Aja, idag är sista dagen för mina 20 auktioner, ja förutom dom som inte blivit budad på för dom kommer startas om en vecka till.

Första auktionen går ut nu om 38 min och den sista typ halv 8 .. och jag är skit spännd för det går verkligen inte så bra som jag trodde när jag la upp dom..

Men när jag budar så brukar jag vänta till det bara är nån minut kvar så jag får hoppas att det är så alla som kikat på min auktioner också tänker..

För än så länge är det bara 8 av 20 som har fått något bud.. :/ aja håller tummarna!

Av Mikaela - 22 juli 2010 11:06

Ja som vi flesta vet är lilla jag en av dom klantigaste personerna i sundsvall!

Men det här var väll fan det dummaste på länge!!


Igår la jag ju upp runt 20 auktioner på tradera, Jag kan inte det där så jäkla bra men eftersom jag lyckas sålt en klänning förut så tänkte jag att om jag gör så samma sätt så blir det nog bra.

Jag gick in på "sälja" och la upp en grej i taget och fyllde i allting..

Vilket kanske var ganska dumt eftersom jag inte visste vad allting betydde och var för något..

aja.. på en av grejerna aldeles där man fyller i utropspris och annonslängd och grejs, där står det "Reservationspris (25kr)" och då fyllde ju jag i 25kr där eftersom att det stog så så trodde jag att det var oblikatoriskt.


Idag såg jag att det var en person som budat på en av mina auktioner och det stog "Reservationspris ej uppnått" hmm tänkte jag då, man kanske skulle ta att kolla upp vad det där reservationspriset är för nått..

Då såg jag att det va ett pris så att m ingen budar över det så blir en varan såld, och det var ju onödigt tänkte jag för jag vill ju bli av med grejerna.. så jag gick in på alla mina auktioner en efter en och tog bort det där.. Och sen såg jag att jag kommer få en faktura på 500:- för mitt lilla misstag.. Roligt roligt


Skickade precis ett upprört "förlåt att jag är klantig"-meddelande till tradera och hoppas på att dom har en snäll dag och kan hjälpa mig.. annars får man väll punga ut 500spänn till dom..

KLANT JAG!


Tur att man lär sig av sina misstag..hmm..

Jag borde lärt mig riktigt mycket i mina dar..


Ännu en klant-stämpel till samlingen.

Av Mikaela - 21 juli 2010 22:06

Jag hade tänkt mig att ett festivalfritt år skulle väll inte va nå problem att klara av..

Att inte vara uppe i spännande bajamaja lukter, skräp, fylla, och alla snuskiga människor och snuskiga campingar..

FYFAN SÅ JAG SAKNAR DET!! det bara pirrar i hela kroppen då jag satt och kolla på gamla bilder från arvika, VILL DIT NUU! NU NU NU!

Jag älskar värkligen festival livet och nästa år då ska jag fan på flera styckna! förutsatt att jag har nå jobb då så jag har råd att åka, och att jag kan ta semester och skit.. aja Festivaler ska det bli iallafalla MINST 2!

Jag hade ju typ bestämt att jag skulle åka på hultsfred nästa år, men eftersom dom lagt av så blir det nog lite svårt :P

Arvika var helt Lovely så dit åker jag mer än gärna igen.. Skulle va kul att åka på  nån rock festival också, typ sweden rock, det skulle äga..


Aja jag tänkte iallafall att "ja men fan jag skiter i att åka på festival i år och sparar pengar till att åka nästa år.. och då ser jag fram emot att åka nästa år ennu mer" Jag är ju helt galen nu! vet inte hur jag ska hålla mig i ett år!?

och inte har jag sparat nå pengar till festival heller.. aja ;P

Av Mikaela - 21 juli 2010 18:19

           



Denna dagen har jag helt tillbringat att fota klader och prylar som jag inte använder och slängt ut en massa på tradera i hopp om att få nå kronor för dom.. Och hellre att nån som vill ha mina grejer och har nytta av dom får dom än att dom ska ligga och ta plats hos mig..

Just nu så har jag 18 anonser ute och det kommer bli mer, så fort jag orkar.. jag har 2 blåa ikea kassar till med grejer och säkert massa mer i garderoben som ska bort..

oh my god.. det är sånna här gånger man värkligen märker hur mycke grejer man har..

Aja.. jag tycker alla ni ska gå in och kolla iallafall, det kanske finns nånting du vill ha :P  http://www.tradera.com/auktioner/M_i_c_k_i_s_

och håll koll.. det kommer mer inom sin tid :)


Lite nervös är jag faktist.. har bara sålt ett plagg förut på tradera, typ förra månaden.. jag är mer utav en köpare än säljare :P

Aja den auktionen sög, eller ja.. jag fick bra pengar och så.. men världens gnälligaste köpare! gnällde från första stund, gaah.. allt va fel och hon var missnöjd för att hon inte kunde hämta klänningen här..

jag vill väll inte ha en massa okända personer springandes här och hämtar grejer, jag hade inte ens skrivit på tradera att jag accepterar avhämtning, hon bara antog det .. morr blir sur bara jag tänker på det :P haha..skitsamma.

håller tummarna på att jag får snälla personer nu!


http://www.tradera.com/auktioner/M_i_c_k_i_s_

Av Mikaela - 18 juli 2010 23:37

          


Våran goa lilla Carla fyllde 20år idag!

En riktigt go dag med go tjejerna och god mat.

Det blev vindrickande, tacos och tårt ätande, tequilarace och mysigt partande.

En riktigt mysig dag, thanx Carla ! <3


Efter carla drog vi in till en annan mysigfest i stan och sen blev det som det blev med allt och alla.

Men det blev iallafall en natt att komma ihåg ! ;) och allt löste sig tillslut.. typ..

Av Mikaela - 14 juli 2010 23:00

         


Ikväll måste ha varit en av dom mysigaste kvällarna på länge :)

Jag är inte direkt den ultimata hästtjejen men när man är uppe på en häst och omkring dom kommer man ihåg varför man gillade dom så mycket när man var mindre :)

Det går inte att jämföra att rida ute själv i skogen med en kompis och då man var liten och red på ridskola med ledare som gick och höll i hästen.. man får en kännsla av frihet eller nått :P

Det är ett mirakel dock att jag ens vågar sätta mig på en häst och rida ut ensam, då varken jag eller jennifer ridit på typ 7 år eller något sånt tidigare.. aja


Hästen som jennifer rider iallafall har hon och hennes moster blivit fodervärdar till så när jag följde med ut första gången så sa ägaren till hästen jag rider att jag får låna hästen så mycket jag vill bara jag säger till henne innan..

Dock är det ingenting jag prioriterar men att följa med jennifer ut nångång ibland är riktigt mysigt :)

Av Mikaela - 13 juli 2010 22:00

           


Idag drog jag och mor min ut till alnö till stugan som mina syskons pappa och sambo har där.

Det var super mysigt, vi åt god mat, solade och jag hade vattenkrig med min äldsta systerdotter på 2 bast :) riktigt trevligt trotts att vattnet var skitkallt,åh hon är så söt, hon skvätte vatten på mig ifrån sin lilla pool och det är ju nice för hon har så små händer så hon kan inte skvätta så mycket, hon blev dock dränkt när jag skvätte på henne :P aja, det gick bra ända tills hon kom på att hon kunde ta av sig foppatoffeln och skvätta med, haha


Sen innan vi drog så lyckades jag lura med mig stora syster ner till viken så vi tog et mysigt uppfriskande kvällsdopp, super härligt! :)

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards