Alla inlägg under december 2010

Av Mikaela - 31 december 2010 15:57

Nu jävlar börjar avslutet på 2010!

Nu ska pojken och alkoholen hämtas och sen bär det av till natta på förmys!

Kvällen kommer bli grym! 

Puss och Gott nytt år på er!! <3


  

Av Mikaela - 20 december 2010 17:10

Idag har jag varit på 3 "Intervjuer" inför praktiken jag ska ha i februari när jag är klar med utbildningen och det var awesome..

Eller ja, det blev snarare 2.. den 3:e hade dom en som skulle ha praktik samtidigt som jag som dom inte hade pratat riktigt med än men dom skulle höra av sig..


Jag började på cubus och efter mötet var jag skit  pepp på att ha praktiken där, sen var jag på Gina Tricot och där så gott som bokade jag in på en gång att jag SKA ta praktiken där.. Jag sa ju det innan också, jag ville ju helst ha praktiken på Gina och är grymt glad att jag fick där!

Cubus skulle ringa mig i slutet på veckan efter att hon kollat sheman och sånt men jag måste ju tacka nej.. tyvärr men aja.. 

det 3:e stället var lindex btw.. men dom var otrevlig där, och konstig i håret :P haha

JAG ÄR SJUKT PEPPAD FÖR GINA! tråkigt att det är så långt kvar till den 7e februari..


Min älskade super nördiga gulleplutt försöker smitta ner mig med nördighet..

Han får mig att spela massa olika spel.. typ wow, och massa skjutspel och grejer.. och nu sitter jag till och med stora hörlurar med microfon på och pratar med han genom att hålla in en knapp.. tydligen är telefoner jobbiga eller nått.. :P


                Peace out!                   

Av Mikaela - 10 december 2010 20:03

Måste bara säga nu att jag är så sjukt jävla nöjd med mitt hår nu!

Ett sjukt stort tack till Cecilia Åkelund på Salong Barock!

Världens bästa ställe skulle jag vilja påstå, och jag råder alla att gå dit nästa gång ni måste till en frissa!

http://www.salongbarock.se/index.html


Ja jag försökte ju som sagt gå från knallrött till blondt alldeles själv och det gick ju inte direkt så bra,  Så jag beslutade mig för att gå till en frisör för en gångs skull och glad som en tok är jag för att jag gjorde det!

  Mitt försök att bli blond --> Slutresultat -->


So fucking amazing! <3

Av Mikaela - 4 december 2010 12:30

Oj oj va mitt hår gråter över hur jag misshandlat det den sista tiden..

I tisdags fick jag för mig att jag kunde gå från mitt röda hår till mellanblond.. Jag köpte hem 2 förpackningar blekmedel och blond hårfärg.

Efter ena blekmedel förpackningen fick jag nån mörkorangeliknande färg, efter den andra blev mitt hår som tuggummi och i en självlysande ljusorange färg, så jag tog och slängde i hårfärgen och hoppades på det bästa men allt som hände var att håret mattades ner lite så det var inte självlyysande iallafall..


Dan efter sprang jag in på salong barock som jag fått många rekomendationer om och tjejen som tog emot mig rådde mig att vänta minst en vecka så håret kunde vila ett tag men för mig var det en omöjlighet, fyfan :P jag kunde ju inte ens visa mig bland folk utan mössa och jag fyller år i helgen så jag ville bli mänsklig igen så fort som möjligt.

Igår var jag där och dom var helt underbara, rekomenderar verkligen salong barock!


Dom var tvungen att lägga på en mörkare färg för att få bort det orangea och  senare lägga i slingor.. 

När hon började slinga så sa den andra tjejen att hon kunde hjälpa till så dom gjorde typ varsin halva av huvudet..

Vilket resulterade i att ena delen av mitt huvud är mycket ljusare än den andra halvan..

Hon märkte det efter slingorna var ursköljda och så men hon sa att det inte var några problem, "Om dom inte lägger sig så är det bara att du kommer in så fixar vi det" och det måste jag göra.. 

Tänker nog ta ännu mer slingor när håret har vilat lite för nu är det mörkare än vad jag tänkte mig men vi kunde inte bleka det nå mer för då hade det gått av ännu mer..

Jag har nu super kort hår för jag blekt sönder det och en färg som jag hade näär jag var 11 typ.. råttfärgat typ den mörkare halvan iallfall.. 

Känns som jag har grått hår och försökt dölja det .. det ser typ ut så, samtidigt som jag känner mig skit ung pga att håret endå på nått vis ser naturligt ut och är kort ..

En 11årig kärring känns som den ultimate beskrivningen på hur jag känner mig nu..

Är dock sjukt glad att slippa vara orangehårig..

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards