Alla inlägg under september 2010

Av Mikaela - 21 september 2010 17:38

Fyfan vad jag behöver förändring nu!


 Är så grymt trött på att inte ha något jobb, skola eller nått övehuvudtaget som gör att jag måste ha struktur i mitt liv..

Visst jag skulle kunna ställa klockan på 7 varje morgon och gå upp då .. men till vilken mening? för att hinna kolla på massa B repriser på tv? haha ne inte lönt

Fyfan.. då sover jag hellre bort hela dagarna och väntar på att något dyker upp..


Allt går så fort när man inte gör ett skit.. jag får nästan panik.

Nyss var det sommar och nu är det höst, har varit arbetslös i nästan ett år.. hur fan blev det så? jag som var så motiverad.. jag ÄR motiverad..


Jag behöver förändring nu!

Jag behöver ett jobb

behöver en lägenhet

behöver fräsha upp hårfärgen och antagligen klippa lite

behöver städa rummet.. igen..

behöver ha pengar

behöver ha en ny höstgarderob

behöver gå ner några mer kilon.. massor.. 

 Tror till och med att jag tröttnat på att vara singel.. oj oj oj ..

and the list goes on..


Jag är iallafall lite på väg..

Snart börjar jag en utbildning på arbetsförmedlingen, en service utbildning med inriktning handel.

Känns grymt kul med något att göra och utbildningen känns faktist jävligt intressant och den avslutas med APU och APU skurat ju ofta med jobb kul kul :) den 18:e okt är det start, infomötet är den 5:e och då ska man anmäla sig så egentligen är det inte säkert att jag får gå utbildningen men jag hoppas självklart och min handläggare på af skulle göra det hon kunde för att jag ska komma med :)

Av Mikaela - 17 september 2010 23:03

Det är ju så att jag har tänkt att jag ska pierca mig snart.. 

Jag har bestämt att det skulle ske på pleasure, har inte ens lagt en minsta tanke på att pierca mig på shanti någonsin i framtiden.. men nu är det ju så att plaesure har gått i konkurs.. och det suger.. 

Så då är det ju att jag antingen får fråga någon kompis att pierca mig eller svälja mina fördomar och gå till shanti.. gaah..


Ja jag kanske ska berätta varför jag inte älskar shanti.. ja mina vänner det började då jag och min vän var där och skulle pierca navlarna och jag såg en silverfisk på golvet, vilket jag tyckte inte var sådär jätte fräsht.. aja, det hade inte något med saken att göra egentligen..

Aja när vi piercat oss var allt frid och fröjd, ända tills min navel började svälla och jag märkte att den översta kulan på piercingen började försvinna mer och mer ner i hålkanalen.. jag tänkte kanske att det kanske blev så och att när svullnaden gick ner så skulle det bli bra.. Jag var ju trotts allt bara 14, ja precis, 14.. 

Jag gick tillbaka när kulan var helt inne i hålkanalen och dåvarande chefen sa åt mig att ta ut den på engång och att jag skulle komma tillbaka när det läkt ihop så skulle jag få ta om den.. 


Så när jag kom tillbaka så hade jag beslutat mig för att jag inte ville göra om den riktigt än, för hålkanalen var alldeles hård utav ärrbildning så jag frågade om jag kunde ta en gratis i läppen istället för naveln igen.. men icke, då var jag tvungen att betala.. förstår inte riktigt varför, det var ju samma kostnader för dom för dom hade ju inte kvar piercingen och det som jag hade innan.. men aja, 300 fick jag läpp piercingen för, lite billigare iallafall trots att jag tyckte att den skulle vart gratis. men men ..


Jag hade bokat tid 3, jag kommer fortfarande ihåg det som det var igår.. jag var med några människor nere på stan och jag var skitpirrig för jag skulle gå och pierca mig så jag tjatade på att någon skulle följa med mig.. men ingen orkade..

Jag kom dit 5 över 3, apstressad för ingen anledning igentligen.. när jag kom dit så sa dom åt mig att vänta för det var en tjej som var före mig som inte va klar, hon hade tydligen jättesvårt att välja navelpiercing.. lönlöst att boka tid.. 10 i 4 fick jag komma in och sätta mig i piercing rummet, killen går ut och röker medans jag sitter där.. han står och surrar.. kommer in, drar på sig handskarna och sätter igång..

Han tog fran ringen jag skulle ha i läppen och jag tyckte va skitstor, frågade om en mindre och det fick jag..

Jätte tunn ring, han nämnde aldrig att om jag tog den mindre ringen så skulle jag nog va tvungen att töja för att lättare kunna hitta piercing att byta till i framtiden.. 


Aja.. det var sista gången jag var på shanti.. töjde läppen gjorde jag på pleasure och den i tungan gjorde jag också på pleasure.. 

Vem vet, kanske har dom blivit bättre på shanti eller så kanske jag bara hade otur så att säga.. 

Är lite splittad.. kanske piercar mig i stockholm :) har endå planer på att åka dit..

Av Mikaela - 17 september 2010 17:42

Pillade lite på blogg designen nyss.. är inte riktigt nöjd än dock.. 


Meningsfullt att jag skaffade en blogg när jag inte skriver.. men varje gång jag tänker komma hit och uppdatera så inser jag att jag inte har något alls att skriva om.. men nu har det ju faktist hänt en del som jag inte skrivit något om..


Signes ett års kalas :

  


Signes dop:

 och jag sa ju att jag skulle komma på något awesome att ge i dop present.. personligt blev det om inte annat Ritade av den mittersta bilden ifrån signes 1års dag..   

Kreativitet is the word..

Pysslade även till det till Systers 30års dag:


 Det rosa paketet var först en kartong i brun papp.. jag färgade 3 olika papper med akvarellfärg, färgade även spetsbandet med akvarellfärg :P och blomman gjorde jag förståss också i akvarellpapper :) och svarta paketet var en liten skokartong som jag klädde in i presentpapper och gjorde ett litet band som jag hedde runt :) fint va 


Aja, sen har jag även beslutat att jag ska bli rödhårig -    men jag måste avfärga håret innan jag kan lägga på färgen och jag har inte köpt avfärgning än.. men snart så :)

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Skapa flashcards