Alla inlägg under augusti 2012

Av Mikaela - 27 augusti 2012 10:03

I lördags såg jag i tidningsstället på jobbet att vi hade en GI tidning med massa recept i och tog och bläddrade lite i den när jag hade lunch, jag blev lite peppad då att ta tag i ätandet och kom på att jag hade köpt en tidning för ett gäng månader sedan som gjorde mig ganska motiverad.. kom inte riktigt ihåg varför men endå..

Så direkt när jag kom hem så rotade jag fram den och insåg att det var en "2veckors kickstart" i den som säger att du går den 4kg på 2 veckor om du käkar som dom säger.

 

"Viktgaranti, ingen träning, funkar för alla"...

Jag är lite tveksam till det jag men vafan förlorar jag på att testa? inte ett skit så jag började genast skriva världens längsta inköpslista och kvällen på lördan blev det att inhandla det mesta på den.

Jag hade planerat att skriva här på engång när jag kom hem och kolla om det var någon av er läsare som skulle vilja köra detta med mig men jag däckade på en gång när jag kom hem och igår orkade jag inte skriva något alls så det sög ju.. Men är det någon som är sugen att haka på så är det ju bara att börja imorn eller nått.. här är shemat!
     

Jag byter ut kaffet mot grönt the på morgonen då jag inte är ett så stort fan av kaffe..


Det känns som idag kommer bli en ganska jobbig dag för att det bara är 3 mål om dagen och inga mellisar och målen är ju inte så maffiga direkt, men jag vet ju att man vänjer sig ganska fort och sen kommer det gå som på räls..

Det kommer bli mycket the och mycket vatten i början här för att fylla ut magen men det går nog bra..


Har laddat nu och gjort iordning en kanna med citronvatten i kylskåpet och laddat en liten matlåda med sallad, ägg och laxröra till lunchen idag och frukosten idag besåendes av en kopp the, ett glas citronvatten och 2 ägg är avklarad sen typ en halvtimme tillbaka och jag är redan småhungrig igen haha.. aja viljekraften får sättas på prov igen nu..

 

Av Mikaela - 22 augusti 2012 09:52

Okej.. nu var det 53 dagar sen jag kom hem från london och jag inser nu att jag nog aldrig kommer få orken att skriva om min fina resa tyvärr.. 

Jag har velat skutta in hit några gånger för att nått kul har hänt men NEJ jag måste ju skriva om london först innan jag skriver om något annat och som sagt, It ain't gonna happen! 

så nu har jag glömt bort det roliga så jag har inget egentligen att skriva om nu.. inget roligt iallfall..


Just nu är jag i en svacka, jag känner mig trött jämt, har ont i huvudet, och känner depp för jag måste ta bussen varje dag, för att jag jobbar hela tiden, inte umgås med folk, inte orkar städa/diska/tvätta, för att ingen hör av sig, jag känner mig tråkig, fet, ohälsosam och bara allmänt nere.. 


Jag har lixom inget att se fram emot, jag ser ingen anledning till att städa och allt sånt..

För det är ju bara jag hemma och mina dagar ser likadana ut hela tiden..

Klockan ringer - jag kliver upp - äter frukost - springer till bussen - jobbar - åker hem - äter - somnar.

Exakt samma varje dag, hinner inte göra något innan eller efter jobbet..

Det jag brukar se fram emot på veckorna är utgång på helgen men nu jobbar jag alla dagar denna vecka så.. 

Borde se fram lite emot min enda lediga dag denna vecka, vilket är imorgon, men jag vet att jag bara komma tänka att jag ska städa och ta och boka in tvättstugan men inget utav det kommer bli av och jag kommer ligga i soffan exakt hela dagen och antagligen tycka synd om mig själv.. yeey


Jo en sak ser jag faktiskt fram emot.. en kille som jobbat nu i sommar som jag verkligen , verkligen avskyr försvinner för gott om 14 dagar! det är kul.

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards