Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Mikaela - 4 augusti 2011 09:21

"Nu börjar det hända saker i kroppen! Glykogenlagren är i stort sätt tömda och kroppen börjar hämta sinenergi från kroppens fettdepåer. Nu börjar du må allt bättre, även om det kommer stunder av trötthet."


Så står det om dag 4 i min lilla hanbok som jag fått från xtravaganza.

Det står lite kort om varje dag den första veckan och vad som händer med kroppen så man förstår mer. vet man vad som händer kan man lättare hantera det.


"De första dagarna under en viktminskning använder kroppen de energilager som finns i muskler och lever. Dessa energilager kallas för glykogendepåer..

Glykogendepåerna töms innan fettet börjar förbrännas i din kropp..

Glykogendepåerna väger ungefär ½ kg och binder ca 3 gånger sin egen vikt i vätska, som nu lämnar kroppen. Det förklarar dom första dagarnas snabba viktminskning."


Jag känner mig faktist piggare idag, känner mig fortfarande hungrig och sugen men verkligen inte som det varit dom senaste dagarna. känns som att det är mer acceptabelt nu. 

Ska försöka sega ut på frukostshaken till typ 12, innan jag cyklar till jobbet ,istället för när jag kommit fram.. känns skönt om man har lite energi iallafall när man cyklar :p

Nä men idag känns som en bra dag och jag är sjukt fövånad och stolt över mig själv, jag trodde aldrig att jag skulle klara det här så bra som jag gör :D

men det är ju så - VILL JAG SÅ KAN JAG! och satan vad jag vill! 

Säger hejdå till tjockis Mikaela och snart ett stort hej till snygga, hälsosamma och slanka jag :D

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards