Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela - 31 augusti 2011 10:07

Jag vaknade för typ en timme sedan och har redan hunnit prata med både mitthem och alfakassan..

Alfakassa gjorde mig inte särskilt klokare så måste surra med chefen idag..

Mitthem gjorde mig inte heller klokare. KILLEN HAR FORTFARANDE INTE SVARAT!!!!?! hallå jag dör lite här.


åh jag hatar verkligen att ha mitt öde i andras händer. Lägenheten blir min om han svarar nej till den. och jag får en tjänst på jobbet om en kille kommer in på skola..

Det finns absolut INGENTING jag kan göra för att påverka nånting nu.. den eviga väntan..


Igår innan mötet gick jag och syster på coffe house och tog en the och insåg att vi blivit sjukt mycket kännsligare mog koffein nu när man går på shakes.. rödblommig, yr och snudd på illamående.. känns lite konstigt men men :P tycker att the är godare nu än vad jag någonsin tyckt.. och det känns faktiskt kul för det är så mycigt att dricka the, speciellt nu när den mysiga höst kylan kommer in över oss :)


Ja, mötet i sig var väll helt okej, Gruppmötet på xtravaganza alltså..

Jag är den som hat hållit på längst med "dieten", jag är yngst(?) och vill bli av med mest. Det kommer bli kul att följa alla nu i början och hoppas att kunna ta till mig av deras missöden och framgångar. 

Det känns skönt att ha hållit på längst faktiskt.. på något sätt.. Tror kanske folk kommer se min "framgång" som motivation och peppning, och komma till mig med frågor.. det gillar jag :)

Av Mikaela - 30 augusti 2011 14:02

Nu så har jag förlängt min anställning på byggmax så jag blir kvar ett tag till :)

Dock har jag absolut inte lika mycket shemalagda timmar som förut men det är ju bättre än inget och det lär nog bli mer.. förhoppningsvis..

Och så är det ju så att det är en kille som sökt till skola och står som reserv nu men kommer han in så har jag en riktig tjänst som väntar mig :) hoppas verkligen på det.


well.. idag börjar gruppmötena på xtravaganza och det känns lite pirrigt :)

nu får man ju se vilka man kommer träffa varje tisdag nu i typ 12(?) veckor framöver.. alla i gruppen går ju samma program som jag gör och har hållit på olika länge.

Det kommer bli lite spännande att höra hur det går för alla andra och kanske få nå tips :)

Av Mikaela - 29 augusti 2011 10:21

Hej och hå.. ska jag skriva om mitthem eller xtravaganza.. 

Mitt liv är så otroligt enformigt just nu och ALLT handlar om antingen vikten eller lägenheter..
Jag drar mig lite för att blogga faktiskt för jag skriver om samma saker hela tiden, men .. det är väll bättre att jag skriver om det än om ingenting antar jag..

Jag ska ringa mitthem på onsdag igen, jag ringde förra veckan och fick prata med "säljaren" som är ansvarig för den lägenheten jag var och kikade på.. killen som också kollade på lägenheten hade inte svarat ja eller nej än då, men jag hoppas på att han gjort det (och tackat nej såklart) till på onsdag så dom kan dra igång och fixa lägenheten lite tidigare.. Jag är lagomt nervös/pirrig men jag försöker hålla mig lugn.. 

Jag vill verkligen flytta NU! till den lägenheten! eller till någon av dom andra 2 likadana :)

Xtravaganza då, idag börjar jag på 5:e veckan och jag känner mig lika stor som jag alltid varit, det känns som jag står helt still och att ingenting händer..

Jag ser att vågen visar mindre och mindre och att centimetrar försvinner, men jag ser det inte längre i spegeln.. och jag känner det inte längre..

Det kan beror på att det är den tiden på månaden då tant röd är på besök men jag vet inte..

Idag vägde jag in mig och mätte mig och nu har det ju gtt en månad och jag har minskat 5cm i midjan och blivit av med totalt 8,2kg.. Det känns nästan som det går för segt och att jag inte kommer nå mitt mål till det datum jag sagt..

Jag har ca 16kg kvar nu och bara 9veckor.. då ska jag gå ner ca 1.8kg i veckan för att hålla mig inom ramen.. och sen förra veckan gick jag ner 1.4.. 

Tror detta komer ta lite längre tid än vad jag räknat med :/..

Som sagt, tålamd är verkligen inte min starka sida.

Av Mikaela - 25 augusti 2011 20:45

"Vi har glädjen att meddela att Du har blivit erbjuden att titta på en lägenhet du tidigare anmält intresse för. Information om visning får du inom kort via mail eller brev. 
Observera att erbjudandet har gått ut till flera sökanden."


Jag var ju in på mitthem här om dan och då sa dom att jag hade så gott som ingen chans till att få ett lägenhetserbjudande, men igår så gick jag in på "mina sidor" för att kolla om dom tagit bort lägenheterna från sidan.. och då såg jag meddelandet om att jag fått ett erbjudande. Några timmar efter fick jag ett mail med ett telefonnummer till personen som bor där nu och ringde DIREKT och bokade in en tid idag.

Nu har jag kikat och tackat ja till lägenheten, nu är det återigen bara att vänta.. Det var bara jag och en till som det står mellan nu och han hade några dagars längre ansökningstid än jag.. 

Så om han svarar ja så är ju lägenheten hans.


Men jag såg nu att dom slängt upp två exakt likadanna lägenheter igen på mitthems sida.. så om jag inte får denna så får jag garanterat någon av dom :)


Snart så..snart så har jag ett eget boende :) woho 

Av Mikaela - 23 augusti 2011 10:02

Jag var in på mitthem igår och tänkte kolla om dom skickat ut några lägenhetserbjudanden än, för det har ju gått ca tre veckor nu .. och jajjemen, dom skickade ut dom i förrgår och lilla jag har inte fått något erbjudande :(

Hon sa det hon på mitthem, att jag hade en liten chans fortfarande om någon tackade nej..

Jag var löjligt nära.. det var ju runt 130 sökande på vardera lägenheterna och jag hade plats 7 på ena och 9 på andra.. så nära men endå så långt borta..

Men då kanske det är min tur nästa gång nån bra lägenhet kommer ut, eller kanske gången efter det.. det dröjer ng inte så länge till..förhoppningsvis..

Jag får se det positivt, nu hinner jag spara mer och det kanske dyker upp någon ännu bättre lägenhet sen.

Det är bara vänta och hålla koll.. snart så..

Av Mikaela - 22 augusti 2011 10:17

Min (eller ja, mammas men det är jag som lägger beslag på den :) ) kära crosstrainer har kommit hem igen :) det uppskattar jag sånna här dagar då man kika ut och ser att det är blött och regnigt ute :) Så då blev det 30min på den nu istället för prommenix till jobbet sen.

Jag ska ju in till stan nu snart och då tänkte jag hoppa av vid jobbet när jag åker hem.

Om det är fint väder ikväll så blir det en långprommis for sure!


Well, nya bussen 5an börjar gå idag, 2an slutar gå från ljusta så nu ska vi börja ta 5an som ska börja i gångviken, sen förbi birsta, ljusta och sen tar den tunadals vägen mot stan, vilket förkortar vår bussresa med 10-15min.. säger dom iallafall, och det skulle vara grymt skönt.. och att slippa bosvedjan och haga nu när skolorna börjar igen - SKÖNT! grymt.

Men alla bra saker har en baksida. Det kommer inte gå någon nattbuss till ljustadalen nå mer. Då får vi antingen ta 1an och gå från alnöbron eller 2an och gå från birsta.. mitt i natten.. skönt att jag förhoppningsvis inte behöver bo här så länge till :)


Av Mikaela - 22 augusti 2011 09:03

Jag har faktiskt "smygvägt" mig några gånger i veckan som var och då hade det inte hänt ett skit sen i måndags.. inte hg, varken upp eller ner..

Och idag så stog vågen på -0,5kg.. men jag försöker att inte tänka så mycket på just det utan se mer på hela alltet och nu är det totalt -6.7kgoch det går ju iallafall år rätt håll.

Och nu väger jag officiellt så "lite" som jag någonsing gjort, förutom när jag växte upp såklart då.. men så här nära normalviktig har jag ALDRIG varit! Jag är otroligt glad för det :) och närmare och närmare ska jag komma och sen så, då är jag där!


Och jag tror faktiskt att för första gången ever, att det har hänt något med centimetrarna på låren! -1,5cm .. fast så fort det minskar nånstans så får jag för mig att jag mätt på fel ställe, och denna gång är inget undantag..

Men jag ska ner på extravaganza idag ju och då ska jag säga till om att jag vill att dom ska mäta in mig igen på måndag till veckan för då har det gått en månad, så då får jag se vad deras måttband säger :)

Av Mikaela - 21 augusti 2011 21:08

Åh ja kom nyss hem från en liten prommenad, drygt en timme och fyfan vad härligt det var :)

Jag gick samma runda som jag brukade gå förut, vilket var skönt.. lite omväxling, för nu har mina promenader varit till och från jobbet och jag är lite less och jag känner inte att jag får ut något av dom då det bara tar en halvtimme..


Får fan slänga in en sån här promenad lite då och då.. Super fint väder med massa bra musik i hörlurarna, solnedgång och behaglig temperatur :)


mums

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Skapa flashcards