Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela - 31 juli 2011 20:14

Imorgon gäller det!

Då är det slut på alkohol, snacks, godis, frukt, skräpmat, läsk, mat.. ja allt egentligen.. då blir det 3 påsar om dan med antingen soppor eller shakes..

Det känns så jävulst skönt att ta tag i detta nu och inte dra ut på det flera år till, samtidigt känns det lite skrämmande.. Att gå från säkert 20 miljoner kalorier om dan till 500 kommer vara en utmaning tills jag vant mig.. första veckan nu kommer vara hemsk.

Men det är ju bara att föreställa sig målet i huvudet och kämpa på när det blir jobbigt.. 

Det är ju motiverande att tänka at om 13 veckor så är jag där jag vill.. jag kommer vara fin och frisk till min födelsedg, jul och nyår..


Jag har haft en ganska bra "avslutsvecka" med god mat, utgång med vännerna och personal fest.. sjukt trevligt


Av Mikaela - 22 juli 2011 20:38

Blev inte riktigt som jag tänkt.. hade velat haft det mörkare och det blev en lite annan nyans bara och utväxten är borta..

Jag tror jag endå att jag är nöjd faktist :)


Det får bli mörkare efter sommar istället. :)


 

 
Av Mikaela - 22 juli 2011 10:08

Ok, nyttigheterna är uppskjutet en vecka.. P.g.a personalfest nästa helg :) så på måndagen den 1 augusti börjar jag på riktigt.


Åh snacka om att bara tänka på mig själv och må gott.. 

Jag har bestämmt mig för att gå ner massa kilon och bli hälsosam och fin, 

Jag prioriterar om lite och ser vad som ger mig energi och vad som stjäl den..

Allt jag gör, gör jag för mig och inte för någon annan :)

Det är väll lite av ett nytt levnads sätt jag har börjat med :P


Aja, snart åker jag in till stan och bli fin och fräsh i håret hos frissan :) så otroligt skönt för jag är så sjukt less på utväxten, nu är planen att mörka upp det blonda så det blir samma färg som mitt riktiga och sen slänga i lite slingor i det för att få ett lite fint natuligt sommarblekt hår :)

Sen blir det en mysig liten sushi lunch :) mums!


Av Mikaela - 21 juli 2011 12:03

Jag uppdaterade mig igår morse innan jobbet med lite filmtittande, Harry potter och dödsrelikerna del 1..

Efter jobbet åkte jag in till stan och mötte upp systra min och vi gick och såg del 2.


Måste säga att den inte var så bra som jag väntat mig, och jag blev väldigt besviken på 3Dn.. jag var sjukt peppad och förväntansfull att se harry potter!.. på 3D!

Meen, det var inget speciellt alls.. och texten var skit suddig.. så mitt råd är att se den på vanliga bion och spara nån krona och slipp bli yr..


OCH! Vilken jävla morsa tar med sin ca 8-9åriga son som varken kunde läsa eller förstog engelska?!?!

Mamman satt till vänster om mig och viskade hela filmen till sin lilla son som hela tiden satt och frågade, "Vem är det där?", "Vad säger dom", "Vem är det där?", "Vad säger dom","Vem är det där?", "Vad säger dom", "Vem är det där?", "Vad säger dom"...  osv..

Sjukt irreterrande!! lämna ungarna hemma! eller gå på nån dubbad skitverson!


TACK!

Av Mikaela - 20 juli 2011 07:46

Nu jävlar! på måndag sätter jag igång på riktigt!

Var in på xtravaganza igår och betalade startavgiften och fick en liten startpåse med en shaker, måttband, penna, en kundhandbok, en liten loggbok och en "mentalträningsskiva".

Skaffade mig även en shoklad shake och en kyckling soppa för att prova.. ska ju in imorgon och köpa "mat" för en hel vecka så jag skulle hellst vilja veta hur alla smakar.. men men .. jag kommer hitta mina favoriter inom sin tid :)


Jag känner mig lite förvirrad just nu.. ena sekunden så ärjag så galet superglad och i andra är jag lite ångestnervös.. jag är lite nervös över hur detta kommer gå, allt som min hälsokonsult säger låter på tog för bra för att vara sant och jag har verkligen lite svårt för att tro på henne.

Min målvikt har jag satt på 57kg, vilket (enligt bmiskalan) är inom normalviktig för min längd.

Jag har ju aldrig i mitt liv varit smal.. ever.. tror inte ens att jag varit normalviktig nångång så jag har absolut ingen aning vad min kropp ska väga.

Så vikten 57kg är mer av en ledstjärna för mig nu, jag stannar när jag är nöjd, det kanske blir på 67kg till och med.. har ingen aning alls.. det visar sig.


Min hälsokonsult säger att det kommer ta mig ca 13veckor att nå till 57.. alltså det är mer en 20kg jag ska gå ner.. så det kanske inte är så konstigt att jag har svårt att tro henne.. crazy crazy 


meen tänk om, tänk så galet jävla underbart det kommer vara ! 

Jag är sååå redo! 

Alltså missförstå mig rätt, jag tror VET att jag kommer gå ner, men inte kanske så fort som hon säger men jag kommer göra allt som krävs!

Av Mikaela - 16 juli 2011 09:14

Jag blir lika förvånad varje gång nu när jag målar om naglarna, över hur illa nageln ser ut :P 

Min stackars lilla blånagel är idag en månad och 23dagar och jag måste säga att det tar fördjävla lång tid, jag trodde den skulle lossna på en eller två veckor men ej.

Sakta men säkert ser jag att det blåa håller på att växa ut nu så snart när den väll gå av eller nått.. 


Ja jag tyckte att det var kul att lämna kvar fingret i ytterdörren när jag smällde igen den. aj sa jag då och nu ser den ut såhär :) 

   

Av Mikaela - 15 juli 2011 15:16

Jag var på bolaget idag när jag slutade.. Med påsen i högsta högg går jag mot bussen och går förbi ett gäng a-lagare.. ah, dom har okuperat birta också..

Det känns väldigt frestande att dricka alkohol när man ser dom.. not.. jag blir äcklad.


MEN! Imorn fyller kära goa carla 21 och då ska vi fira henne så mycket att hon inte kan bli firad nå mer !

Jag är så oerhört peppad, och glad och jag längtar som en tok tills imorgon! :)

Ska hämta ut hennes present sen :) hihi hon kommer aldrig kunna gissa vad det är :)

Av Mikaela - 14 juli 2011 19:36

Nu har jag skrivit in mig på Xravaganza här i sundsvall,

känner mig så otroligt peppad! nu gäller det, nu ska jag äntligen bli av med alla dessa öveflödiga kilon.

Så jävla mumsigt bara jag tänker på det :) woho!


Var på informationsmöte idag och visste redan innan att jag skulle skriva ihelt bestämd.

Jag ska på mitt första möte till veckan med min "rådgivare" och ha invägning och allt sånt där, och hämta ut mina shakar och soppor..

Det känns ganska skönt att inte sätta gång direkt, nu hinner min förkylning försvinna helt förhoppningsvis och jag är frisk och peppad till nästa vecka :)


Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards