Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Mikaela - 7 februari 2012 22:29

Har nyss kommit hem från denna dags höjdpunkt - Personalmöte

Det är lite deppigt att det faktisk var dagens höjdpunkt också, det enda jag har gjort idag..

Igår gjorde jag ingenting, absolut ingenting..

Men men..


Nu har jag faktiskt ändrat mitt mål, på riktigt.


Jag använder mig av en sida som heter viktpejl.se som jag skriver in mått och vikt på varje vecka och jag ser enkelt mina mål, min viktkurva och alla förändringar från vecka till vecka och från starten.. en helt awesome sida.

Jag ändrade målet idag från 52kg till 57kg i hopp om att minska ångesten lite då jag hamnar på måldatumet..


57 kilo var den vikt som jag satte som mål då jag satte igång med xtravaganza den första vevan, och jag kanske till och med kan nöja mig med det.. vem vet?

Eller så kanske det får bli som ett delmål.. hallå jag är bara 21, jag har hela livet på mig att bli av med resterande kilon ju.. okej ja kanske inte hela livet men jag behöver ju inte bli av med exakt allt just nu..

Så nu ska jag nog bara koncentrera mig på att nå 57kilo till den invägningen den 12:e mars och sen innan jag ens tänker på att gå ner mer än det så ska jag fokucera mig att hålla vikten och lära mig äta enligt mina nya kunskaper och lärdommar.. Bara det kommer bli en utmaning  i sig..

Men jag vet att jag kan.


Jag känner att jag är på bra väg iallafall, jag har också bestämt mig för att försöka gå på djupet med mitt "mat-missbruk", vilket det i det stora hela är.. ett missbruk.

Jag tror att alla personer som har sånna osunda matvanor har något liggandes inom dom som bidrar till deras beteende.. Så jag har valt att jag ska prata ut med en kurator och försöka komma fram till varför jag har haft det beteende som jag haft och förhoppningsvis kunna förändra det .. 

Jag vill verkligen att alla pusselbitar ska falla på plats nu denna gång och jag vill INTE riskera att gå upp massor igen.

Jag vet ju att jag har kunskap, envisheten, helt klart finns viljan och viljestyrkan där också men det är ju uppenbart att det är något som ligger och tar emot.. Och så fort jag vet vad det är så kan jag lättare bli fri från det :)
Dock fick jag inte nån tid förrän den 23e, men bättre sent en aldrig!

Och jag längtar och är lite skraj på samma gång :P 

Men det känns skönt :) 

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards