Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

vecka 2

Av Mikaela - 16 januari 2012 17:00

Nu så är kroppen nästan som den var när jag var som minst i november :)

Okej inte riktigt men nästan.. när jag mätte mig idag såg jag att måttet under brösten, runt höfterna och runt rumpen faktiskt är mindre än i november.. resten är nån centimeter ifrån fortfarande..  haha min kropp blir mer och mer oproportionerlig :P men men .. förhoppningsvis går det till sig och förhoppningsvis sitter dom stackars små tissarna kvar nu medans resten av kroppen minskar istället :P


Well, viknedgången då.. 

-1,3kg sen i måndags då.. 11,1kg kvar till målet :) Det är inte så långt bort de :) längtar


Mina "måltider" nu under den här tiden består av en påse av Xtravaganzas egna VLCD Shake tre gånger om dagen.

Smakerna är choklad eller vanilj för min del, endast.. såklart finns det fler smaker, det finns ju även soppor men det är bara chokladen och vaniljen som jag kan få i mig utan att kämpa :P dom är till och med riktigt goda..

Jag börjar varje morgon med omega3 kapslar och förutom pulvret så har jag även i kanel och psyliumfröskal i shakesen , jag varvar även 4 dagar med olja i shakesen med 4 dagar utan..


När jag gick på shakesen förut så hade jag i olja i varje shake, varje dag men på slutklämmen fick vi veta att man kunde "boosta" sin fettförbränning lite om man tog 4 dagar med olja och sen 4 dgar utan olja, 4 dagar med, fyra dagar utan osv.. :P ni fattar grejen 

På så vis vänjer sig kroppen inte och man går ner lite extra.. sant eller ej, det vet jag inte men jag kör så nu iallafall.. det är ju dumt att chansa tycker jag :P


Det finns dock nackdelar med detta varvande..

Hunger.

Hela första veckan körde jag utan olja bara för att jag ville vara säker på att komma in i ketosen och allt sånt där riktigt, men på måndagen började jag med oljan och shakarna blir ju mycket maffigare med oljan i, och dom mättar mer och längre.. Lite godare blir dom å ..

På fredagen tog jag ingen olja och hela dagen var sjukt jobbig.. jag var trött, hungrig och nedstämd.. De följande 3 dagarna var inte lika illa men hungern och tröttheten låg kvar lite och det var fortfarande ganska jobbigt..

Imorgon börjar 4 dagar med olja igen och det ser jag fram emot :)

Jag vet inte om jag kommer orka hålla på med detta varvande ända tills mars, speciellt inte om humöret och hunger blir så påverkat av det.. vet inte riktigt om det är värt det..

Då kanske jag hellre shakar nån vecka längre istället..

well det visar sig.. det kanske går till sig med tiden.. 


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 november 2012 17:42

Ja men är huvve dumt så .. Nu är det ju så att jag bara jobbar två pass till på jobbet detta år, imorgon och på torsdag för sen så har jag tydligen semester hela december.   Jag frågade chefen för nån vecka sen hur många semesterdagar jag hade kv...

Av Mikaela - 28 september 2012 10:32

Hur är det möjligt?! jag har ju helt glömt bort att skryta om min fina köks makeover och min alldeles egengjorda tavla :)So here we go!  Först ut är en tjusig liten kökssoffa som jag fick av mammsen nu när hon flyttade , jag  kännde att den behövde...

Av Mikaela - 26 september 2012 21:30


Åh nu har det återigen varit en period här då det hänt hur mycket som hellst och jag inte haft nån tid eller ork att blogga nått så då får det bli ett sånt här fint sammanfattande inlägg istället.. så yeah, here we go...   I torsdags som var nu d...

Av Mikaela - 13 september 2012 08:45

ja men hallå! gu jag har verkligen hittat den tid på dygnet som jag är mest kreativ och det är på morgonen! Vissa gånger omänskligt tidigt :P Jag har ju roat mig med att måla lite köksmöbler igen nu i veckan, det var ju inte allt för länge sen som ...

Av Mikaela - 4 september 2012 08:50

Alltså de sista månaderna har jag haft galet konstiga drömar lite titt som tätt, mest om att jag hittar drömlägenheten och flyttar dit och upptäcker massa härliga saker men inatt så blev det inte så skojsigt minsann..   Jag drömde världens mest o...

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards