Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Torsdags pepp

Av Mikaela - 12 januari 2012 20:18

Jobb idag :) grymt skönt måste jag säga.. sen blir det jobb i helgen också, sen tisdag, onsdag och fredag..

Sen fortsätter det så ett tag, max 4 lediga dagar i rad iallafall fram till vecka 6.. SKÖNT!

RUTINER

Jag blir galen av att vara ledig för mycket :P Iallafall då jag inte har några vettiga planer dom dagarna jag är ledig..

Men nu har jag varit ledig 5 dagar i rad och jag har hållt mig ganska sysselsatt iallafall.

Har en helt ny tvbänk och en byrå från ikea som jag har pysslat med att få ihop, och bra blev det minsann!

     

Jag kan det där med att bygga ja :)

Ja, Tvn är bara tillfällig bara så ni vet :P det kommer en stor ny fin tv inom en snar framtid :)


Jag fick lift in till stan idag av kollegan när vi slutade och jag gick en sväng på hemköp och införskaffade mig lite lite ramlösa och frysta bär.. jag pulade ner allt i min redan supertunga väska och släpade med mig grejerna hem.. 

Tog trätrappen upp till min gata och jag höll på att dö.. okej ne men det var sjukt mycket jobbigare att gå upp med en väska som väger ett ton än i vanliga fall.. 

Jag kom då att tänka på att nu när jag släpar på den här vikten så måste jag ju nästan väga som jag gjorde innan jag började gå ner i vikt.. 

Så när jag kom hem så ställde jag mig, med jacka,med väska och hela fadderullan på vågen och den visade ca 71kg..

Det är ju jätte mycket mindre än vad jag släpade omkring på förut ju.. Plussa på 16kg på det så har ni mig för nått år sen.. 

Shit jag kommer ihåg när jag stog på vågen och kollade ner och det stog 87kg på den.. helt jävla galet .. Ta bort ca 23kg från det så har ni mig idag.. 

Helt galet! Jag måste verkligen peppa mig själv mer känner jag, och berömma mig, jag har ju fan varit skit duktig!

När jag har nått mitt mål på 52kg (eller 55 vet inte än men vi säger 52 sålänge..) så har jag då blivit av med 35kg..

ALLTSÅ TRETTIOFEM KILO helt galet.. det är ju en liten människa som jag tagit bort från min kropp.. 

Ja inte än då.. nu har jag ett gäng kilon kvar men det är fan inte långt kvar..

YEEY FÖR MIG! jag är duktig! :D 


Jag måste fan vara beviset på att om man bara ge sig fan på nått så kan man klara det!

Jag sa att jag hade testat alla olika metoder för att gå ner i vikt, men inget funkade och att jag skulle va tjock hela mitt liv.. men icke.. jag antar att jag bara inte orkade ta tag i vikten då.

Det finns alltid ett eller annat sätt för alla att lyckas, men man kan inte vänta på att det bara ska hända eller att någon annan ska gå ner åt dig.. 

Det gäller bara att bestämma sig! Och det är så jävla skönt när man väl bestämt sig! så otroligt!

Så länge man har viljan så kan man ta sig vart man vill! 


PUSS

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 november 2012 17:42

Ja men är huvve dumt så .. Nu är det ju så att jag bara jobbar två pass till på jobbet detta år, imorgon och på torsdag för sen så har jag tydligen semester hela december.   Jag frågade chefen för nån vecka sen hur många semesterdagar jag hade kv...

Av Mikaela - 28 september 2012 10:32

Hur är det möjligt?! jag har ju helt glömt bort att skryta om min fina köks makeover och min alldeles egengjorda tavla :)So here we go!  Först ut är en tjusig liten kökssoffa som jag fick av mammsen nu när hon flyttade , jag  kännde att den behövde...

Av Mikaela - 26 september 2012 21:30


Åh nu har det återigen varit en period här då det hänt hur mycket som hellst och jag inte haft nån tid eller ork att blogga nått så då får det bli ett sånt här fint sammanfattande inlägg istället.. så yeah, here we go...   I torsdags som var nu d...

Av Mikaela - 13 september 2012 08:45

ja men hallå! gu jag har verkligen hittat den tid på dygnet som jag är mest kreativ och det är på morgonen! Vissa gånger omänskligt tidigt :P Jag har ju roat mig med att måla lite köksmöbler igen nu i veckan, det var ju inte allt för länge sen som ...

Av Mikaela - 4 september 2012 08:50

Alltså de sista månaderna har jag haft galet konstiga drömar lite titt som tätt, mest om att jag hittar drömlägenheten och flyttar dit och upptäcker massa härliga saker men inatt så blev det inte så skojsigt minsann..   Jag drömde världens mest o...

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards