Alla inlägg den 20 november 2011

Av Mikaela - 20 november 2011 08:55

Idag är sista dagen med gofrukosten och sista dagen med minilunch och minimiddag.. Sista dagen på upptrappningen.


Imorgon börjar ja, klyshigt men sant - Första dagen på resten av mitt liv.

Jag ska nu börja äta så som jag ska kunna äta hela livet.

Nu har jag inga strikta linjer för vad och när jag ska äta, nu har jag bara mig själv och några små riktlinjer.. Det känns lite läskigt faktiskt.

Okej att jag har gjort världens största beteende förändring under den här tiden och jag har ändrat mitt tänk mot mat radikalt.. Men det var ju trotts allt JAG som fick mig sjukt överviktig från början också.. 

Jag vet att jag minst av allt på hela jorden vill sabba det här och börja gå upp igen och jag koma göra allt jag kan för att det inte ska bli så.. Men rädslan finns ju där en då.. 


Men det största som gör mig orolig nu är ju nog att allt detta är så sjukt nytt.. Osäkerhet och okunnighet.

Jag har suttit nu med massor av kokböcker och xtravaganzaböcker för att försöka få fram en vettig inköpslista inför nästa vecka.. det går väll sisådär men det fål väll frammåt.. :P Jag försöker se det roligt och spännande istället för stressande och läskigt.


Något som jag ser riktigt fram emot är alla smakerna och att njuta av maten.

Jag ser ju bara denna vecka då jag ätit ja, dels en frukost som jag aldrig ens skulle tänka mig att äta förut men jag ÄLSKAR den! keeesssssoooo !<3 nam nam.. haha jaja och till lunch och middag har jag antingen ätit några små torra bitar kykling eller en torr bit lax (torra just för att jag är skitnojjig över att inte ha tillagat dom riktigt) med en liten grönsallad, och jag har NJUTIT som en ko! det har varit så gott!

Tänk bara nu när jag kommer få äta det jag själv väljer och allt sånt där.. MUMS!

Nu får jag ju börja äta kolhydrater i form av pasta, potatis, ris och bröd igen vilket gör att det finns ju oändligt med olika alternativ för massor av goda och nyttiga måltider :)

Jag får ta baby steps nu i början bara så blir det nog bra :)

Puss 

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards