Alla inlägg den 14 november 2011

Av Mikaela - 14 november 2011 20:38



Att ställa sig och göra frukost i morse kändes riktigt konstigt, och att sedan sätta mig ner och äta den var ännu konstigare :P

Det var väll inte något som jag skulle välja själv att äta till frukost med jag gör som xtravaganza säger och jag är öppen för det mesta nu så..

Ägg med keso, hela linfrön och stenbitsrom.

Första tuggan jag tog så stannade jag till och drog tillbaka gaffeln av vana av att inte få äta alls.. Men jo mikaela, du får äta nu.. 

SÅ KONSTIGT! Jag kan verkligen inte förklara så ni kan förstå vad som snurrar i mitt huvud nu men än att det är KONSTIGT.

Att tugga känns nästan jobbigt för käkarna och det känns som det tar evigheter att tugga klart :P men men..

Lunchen och middagen idag var en liten sallad och en liten laxbit en minimåltid i kaffefats storlek.

Sjukt gott måste jag säga! med laxen och körsbärstomaterna speciellt!

  

Laxen jag åt nu till middag åt jag kall och den var torr men det var ändå sååå gott! nom nom!


Nu har jag precis stått och stekt lite kyckling och laddat några matlådor.

Imorgon ska jag öka portionerna till en assiets storlek sen på torsdag ska jag successivt börja öka portionerna till en normal tallrik och på måndag så börjar jag äta "normalt" alltså utan shakesen och så.. spännande.


Det jobbigaste nu är att hinna ta sig tid att äta hela tiden! 6 gånger om dagen nu, från att äta 3 gånger om dagen.

Det är ganska jobbigt fakiskt, men det går ju :)

Det blir planering på hög nivå denna vecka.


Nu ska jag sova, ska upp med tuppen imorn.

PUSS

Av Mikaela - 14 november 2011 06:37

Ja nu så har jag hållit på i 15 veckor och sedan jag började med xtravaganza så har jag :

- Blivit av med 20,4kg

- Minskat 15,5cm i midjan

- Minskat 18cm runt höfterna

- Mnskat 7,5cm både runt överarmarna och runt låren (Yeeey!)

- Minskat mitt BMI från 34,3 till 25,7


   


Jag känner väldigt mixade känslor nu.. Samtidigt som jag är super stolt över mig själv och är jätte glad att jag ska börja äta igen (Äntligen) så kan jag inte låta bli att känna lite att jag har misslyckats.. jag har ju trotts allt inte nått mitt mål som jag satt upp på 57kg..

Jag hoppas att det går om sig och att jag bara känner mig stolt och glad.

Dom där 3,7kilona kan jag ta tag i sen ju.. haha TRE KOMMA SJU KILO! det är ju INGENTING! Det fixar jag sen :)


PUSS.

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards