Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Förändring snarast tack..

Av Mikaela - 21 september 2010 17:38

Fyfan vad jag behöver förändring nu!


 Är så grymt trött på att inte ha något jobb, skola eller nått övehuvudtaget som gör att jag måste ha struktur i mitt liv..

Visst jag skulle kunna ställa klockan på 7 varje morgon och gå upp då .. men till vilken mening? för att hinna kolla på massa B repriser på tv? haha ne inte lönt

Fyfan.. då sover jag hellre bort hela dagarna och väntar på att något dyker upp..


Allt går så fort när man inte gör ett skit.. jag får nästan panik.

Nyss var det sommar och nu är det höst, har varit arbetslös i nästan ett år.. hur fan blev det så? jag som var så motiverad.. jag ÄR motiverad..


Jag behöver förändring nu!

Jag behöver ett jobb

behöver en lägenhet

behöver fräsha upp hårfärgen och antagligen klippa lite

behöver städa rummet.. igen..

behöver ha pengar

behöver ha en ny höstgarderob

behöver gå ner några mer kilon.. massor.. 

 Tror till och med att jag tröttnat på att vara singel.. oj oj oj ..

and the list goes on..


Jag är iallafall lite på väg..

Snart börjar jag en utbildning på arbetsförmedlingen, en service utbildning med inriktning handel.

Känns grymt kul med något att göra och utbildningen känns faktist jävligt intressant och den avslutas med APU och APU skurat ju ofta med jobb kul kul :) den 18:e okt är det start, infomötet är den 5:e och då ska man anmäla sig så egentligen är det inte säkert att jag får gå utbildningen men jag hoppas självklart och min handläggare på af skulle göra det hon kunde för att jag ska komma med :)

 
 
Ingen bild

Eeva

22 september 2010 12:31

Plugga istället, läs en strökurs, något du är intresserad av. Behöver inte vara en hel termin men iallafall något som du har något att göra. Varför har folk problem med att plugga istället för att vänta på jobb? Jobben kommer inte i brevlådan, men kurser finns det gott om!!!

Mikaela

26 september 2010 15:09

hade jag velat plugga så hade jag nog inte väntat så här länge att börja ?
Har absolut inget intresse/vilja att plugga..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 november 2012 17:42

Ja men är huvve dumt så .. Nu är det ju så att jag bara jobbar två pass till på jobbet detta år, imorgon och på torsdag för sen så har jag tydligen semester hela december.   Jag frågade chefen för nån vecka sen hur många semesterdagar jag hade kv...

Av Mikaela - 28 september 2012 10:32

Hur är det möjligt?! jag har ju helt glömt bort att skryta om min fina köks makeover och min alldeles egengjorda tavla :)So here we go!  Först ut är en tjusig liten kökssoffa som jag fick av mammsen nu när hon flyttade , jag  kännde att den behövde...

Av Mikaela - 26 september 2012 21:30


Åh nu har det återigen varit en period här då det hänt hur mycket som hellst och jag inte haft nån tid eller ork att blogga nått så då får det bli ett sånt här fint sammanfattande inlägg istället.. så yeah, here we go...   I torsdags som var nu d...

Av Mikaela - 13 september 2012 08:45

ja men hallå! gu jag har verkligen hittat den tid på dygnet som jag är mest kreativ och det är på morgonen! Vissa gånger omänskligt tidigt :P Jag har ju roat mig med att måla lite köksmöbler igen nu i veckan, det var ju inte allt för länge sen som ...

Av Mikaela - 4 september 2012 08:50

Alltså de sista månaderna har jag haft galet konstiga drömar lite titt som tätt, mest om att jag hittar drömlägenheten och flyttar dit och upptäcker massa härliga saker men inatt så blev det inte så skojsigt minsann..   Jag drömde världens mest o...

Presentation


Här skrivs just nu mest om mat, hälsa och xtravaganza då detta tar upp det största av mitt liv just nu..

Efter 21 år som överviktig så har jag äntligen lyckats blivit av med snart 30 kg och är nu nere på min idealvikt.
Nu gäller det bara att behålla d

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken

Blogkeen

En dag med Mikaela..

Ovido - Quiz & Flashcards